
GARANTIE, RETOURNEREN EN KLACHTEN
Garantie
Garantiebepaling
De garantie is vastgesteld volgens het toepasselijk recht, waarbij wij in geval van gebreken de producten desgewenst eerst omruilen of repareren. Als een product niet kan worden gerepareerd of als het omgeruilde product eveneens gebreken vertoont, kan je de producten retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag.
Waar geven wij geen garantie op?
- Verlies of diefstal van een product
- Val of stootschade
- Als je zelf een sieraad of horloge hebt geprobeerd te repareren
- Waterschade
Waar geven wij wél garantie op?
- Defecte sluiting of schakels (bij armbanden en kettingen)
- Verlies van steentjes (bij normaal gebruik). Bewaar de steentjes goed zodat wij het sieraad weer kunnen herstellen
Garantieprocedure
- Wanneer jouw defect binnen de garantie valt, kan je dit aan ons laten weten door een email te sturen naar klantenservice@juweelwinkel.nl
- Wij sturen een garantieformulier toe waar je het defect op kunt invullen.
- Stuur vervolgens jouw artikel, het ingevulde garantieformulier en jouw aankoopbewijs in een discrete verpakking retour. Zodra wij het artikel hebben ontvangen sturen wij hier altijd bevestiging van.
- Wij houden je op de hoogte van de reparatie, vervanging of terugbetaling van het artikel.
- Tenslotte sturen wij het gerepareerde of vervangen artikel kosteloos naar jou toe.
Retourneren
Zichttermijn en herroepingsrecht
Na ontvangst van jouw bestelling heb je 14 dagen om het product te bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel zou kunnen doen. Binnen deze 14 dagen mag je zonder opgave van reden de koop ontbinden volgens het herroepingsrecht.
Herroepen
De herroepingstermijn bedraagt 14 dagen en gaat in op de dag nadat je de bestelling hebt ontvangen.
Laat ons binnen de herroepingstermijn weten dat je van de koop wilt afzien. Dit mag telefonisch, via e-mail of via het herroepingsformulier. Als de levering bestaat uit verschillende zendingen dan gaat de herroepingstermijn pas in wanneer je de bestelling compleet hebt ontvangen.
Na herroeping stuur je het product binnen 14 dagen aan ons retour. De kosten voor het terugsturen betaal je zelf. Voor de meest actuele verzendkosten verwijzen wij naar de tarieven van PostNL, Belgische Post en DHL Parcel. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig en in goede staat retourneren van het product aan Juweelwinkel.nl.
Het product dient compleet te zijn en voor zover redelijkerwijs mogelijk is in de originele verpakking verpakt.
Terugbetalen
Wanneer wij het product retour hebben ontvangen betalen wij jou uiterlijk binnen 14 dagen terug. Wanneer je de gehele bestelling hebt geretourneerd binnen de herroepingstermijn betalen wij ook de verzendkosten (van de bestelling) terug. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het terug sturen van jouw bestelling, deze verzendkosten zijn wel voor eigen rekening.
Wanneer wij het product retour hebben ontvangen en er blijkt dat het product niet slechts beoordeeld/gepast is zoals je in een winkel zou doen maar daadwerkelijk gebruikt en/of beschadigd is dan kunnen wij de waardevermindering van het product inhouden op het terug te storten bedrag.
Retouradres
JW Webshop
Afdeling Retouren
Oldenzaalsestraat 41
7551 AN Hengelo
Download hier het Herroepingsformulier.
Klachten
Voor klachten kan je bij ons terecht
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden jou aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@juweelwinkel.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.